Opdrachten keuzedeel assisteren bij Sport en Recreatie

Doel 1: Ik geef uitleg van een eenvoudige activiteit aan een middelgrote groep.

Criteria: 

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik geef een korte uitleg
  • Ik heb aandacht van de groep
  • Ik geef een voorbeeld

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werk begeleidergeeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 2: Ik geef uitleg van een beweeg activiteit aan een kleine groep

Criteria: 

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik geef een korte uitleg
  • Ik heb aandacht van de groep
  • Ik geef een voorbeeld

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent/ geeft maximaal 2 aanwijzingen leer-werkbegeleider

Doel 3: Ik geef uitleg van een complexe activiteit aan een middelgrote groep

Criteria:

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik geef een korte uitleg
  • Ik heb aandacht van de groep
  • Ik geef een voorbeeld
Bronnen: 
  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent/leer-werk begeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 4: Ik begeleid en fluit een activiteit.

Criteria:

  • Je noemt de bedoeling van de activiteit
  • Je noemt de spelregels van de activiteit.
  • Je noemt het spelveld van de activiteit.
  • Je noemt de materialen waarmee wordt gespeeld.
  • Je past de spelregels toe

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent/leer-werk begeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 5: Ik fluit een eenvoudige activiteit aan een kleine groep

Criteria:

  • Ik geef de groep duidelijkheid over de regels
  • Ik ben onpartijdig
  • Ik heb een actieve houding
Bronnen: 
  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent  geeft maximaal 2 aanwijzingen./ leer-werkbegeleider

Doel 6: Ik fluit een beweeg activiteit aan een middelgrote groep.

Criteria:

  • Ik geef de groep duidelijkheid over de regels
  • Ik ben onpartijdig
  • Ik heb een actieve houding
Bronnen:
  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 7: Ik fluit een complexe activiteit aan een middelgrote groep.

Criteria:

  • Ik geef de groep duidelijkheid over de regels
  • Ik ben onpartijdig
  • Ik heb een actieve houding
Bronnen:
  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 8 Je fluit een complexe activiteit aan een grote groep.

Criteria:

  • Ik geef de groep duidelijkheid over de regels
  • Ik ben onpartijdig
  • Ik heb een actieve houding

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 9: Je fluit een complexe activiteit aan een middelgrote groep en begeleidt de groep.

Criteria:

  • Ik geef de groep duidelijkheid over de regels
  • Ik ben onpartijdig
  • Ik heb een actieve houding
  • Ik ben enthousiast
  • Ik geef de groep tips om de activiteit beter te laten verlopen

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 10: Ik begeleid een eenvoudige activiteit aan een kleine groep.

Criteria:

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik ben enthousiast
  • Ik geef de groep tips om de activiteit beter te laten verlopen

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 11: Ik begeleid een eenvoudige activiteit aan een middelgrote groep.

Criteria:

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik ben enthousiast
  • Ik geef de groep tips om de activiteit beter te laten verlopen

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 12: Je begeleidt een beweeg activiteit aan een middelgrote groep.

Criteria:

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik ben enthousiast
  • Ik geef de groep tips om de activiteit beter te laten verlopen

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 13: Ik begeleid een complexe activiteit aan een middelgrote groep.

Criteria:

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik ben enthousiast
  • Ik geef de groep tips om de activiteit beter te laten verlopen

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 14: Je begeleidt een beweeg activiteit aan een grote groep.

Criteria:

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik ben enthousiast
  • Ik geef de groep tips om de activiteit beter te laten verlopen

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 15: Ik begeleid een beweeg activiteit aan een middelgrote groep, waarbij ik ook scheidsrechter ben.

Criteria:

  • Ik ben verstaanbaar voor de groep
  • Ik ben enthousiast
  • Ik geef de groep tips om de activiteit beter te laten verlopen
  • Ik geef de groep duidelijkheid over de regels
  • Ik ben onpartijdig
  • Ik heb een actieve houding

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 16: Je gebruikt taal die past bij de doelgroep.

Criteria:

  • Ik gebruik woorden die de doelgroep begrijpt
  • Ik gebruik zinnen die de doelgroep begrijpt 

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent
Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 17: Je houding past bij de doelgroep.

Criteria:

  • Ik pas je houding aan naar de verwachtingen van de doelgroep
  • Ik blijf herkenbaar als begeleider

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 18: Je maakt een activiteitenplan voor een eenvoudige activiteit.

Criteria:

  • Ik beschrijf de bedoeling van de activiteit
  • Ik beschrijf de spelregels die gebruikt gaan worden
  • Ik beschrijf hoe de ruimte gebruikt gaat worden
  • Ik beschrijf hoe je de tijd indeelt
  • Ik geef een opsomming van de materialen die je gaat gebruiken

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 19: Je maakt een activiteitenplan voor een beweeg activiteit.

Criteria:

  • Ik beschrijf de bedoeling van de activiteit
  • Ik beschrijf de spelregels die gebruikt gaan worden
  • Ik beschrijf hoe de ruimte gebruikt gaat worden
  • Ik beschrijf hoe je de tijd indeelt
  • Ik geef een opsomming van de materialen die je gaat gebruiken

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 20: Ik maak een activiteitenplan voor een complexe activiteit.

Criteria:

  • Ik beschrijf de bedoeling van de activiteit
  • Ik beschrijf de spelregels die gebruikt gaan worden
  • Ik beschrijf hoe de ruimte gebruikt gaat worden
  • Ik beschrijf hoe je de tijd indeelt
  • Ik geef een opsomming van de materialen die je gaat gebruiken

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 21: Ik maak een activiteitenplan voor een evenement met meer dan twee activiteiten.

Criteria:

  • Ik beschrijf de bedoeling van de activiteit
  • Ik beschrijf de spelregels die gebruikt gaan worden
  • Ik beschrijf hoe de ruimte gebruikt gaat worden
  • Ik beschrijf hoe je de tijd indeelt
  • Ik geef een opsomming van de materialen die je gaat gebruiken
  • Ik beschrijf de overgangen tussen de activiteiten

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 22: Je zet materialen klaar voor een activiteit.

Criteria:

  • Ik zet de materialen op tijd klaar
  • Ik heb de materialen veilig neergezet
  • Ik zet de materialen klaar volgens het activiteitenplan

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 23: Ik zet materialen klaar voor een evenement met meer dan twee activiteiten

Criteria:

  • Ik zet de materialen op tijd klaar
  • Ik heb de materialen veilig neergezet
  • Ik zet de materialen klaar volgens het activiteitenplan

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 24: Ik voer een eenvoudige activiteit uit.

Criteria: 

  • Ik zorg dat de activiteit veilig verloopt
  • Ik controleer of de groep de activiteit heeft begrepen
  • Ik controleer of de activiteit goed verloopt
  • Ik pas de activiteit aan indien dit nodig is.

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 25: Ik voer een beweeg activiteit uit.

Criteria:

  • Ik zorg dat de activiteit veilig verloopt
  • Ik controleer of de groep de activiteit heeft begrepen
  • Ik controleer of de activiteit goed verloopt
  • Ik pas de activiteit aan indien dit nodig is.

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 26: Ik voer een complexe activiteit uit.

Criteria:

  • Ik zorg dat de activiteit veilig verloopt
  • Ik controleer of de groep de activiteit heeft begrepen
  • Ik controleer of de activiteit goed verloopt
  • Ik pas de activiteit aan indien dit nodig is.

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 27: Ik voer een evenement uit met meer dan twee activiteiten.

Criteria:

  • Ik zorg dat de activiteit veilig verloopt
  • Ik controleer of de groep de activiteit heeft begrepen
  • Ik controleer of de activiteit goed verloopt
  • Ik pas de activiteit aan indien dit nodig is.
  • Ik zorg dat de overgang naar een volgende activiteit vlot verloopt

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 28: Ik sluit de activiteit af

Criteria:

  • Ik verzamel de groep om de activiteit af te ronden
  • Ik vertel wie er heeft gewonnen [indien van toepassing]
  • Ik bedank de deelnemers

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 29: Ik ruim de activiteit op.

Criteria: 

  • Ik controleer dat alle materialen worden ingeleverd
  • Ik ruim alle materialen netjes op
  • Ik laat de accommodatie netjes achter
  • Ik controleer de kleedruimtes [indien van toepassing]

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 30: Ik zorg dat materialen veilig worden gebruikt

Criteria:

  • Ik zorg dat alleen materialen die worden gebruikt in het speelveld zijn
  • Ik kies materialen die geen onnodig risico opleveren
  • Ik controleer dat materialen goed werken
  • Ik zorg dat materialen veilig worden gebruikt

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 31: Ik zorg voor fysieke veiligheid.

Criteria:

  • Ik controleer de deelnemers op sieraden die wonden kunnen maken
  • Ik zorg dat het gedrag van deelnemers geen risico oplevert voor andere deelnemers

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 32: Ik zorg voor emotionele veiligheid.

Criteria:  Je zorgt dat de sfeer bij de activiteit voor iedereen ruimte geeft om mee te spelen

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 33: Ik zorg dat deelnemers zich welkom voelen.

Criteria:

  • Ik heet de deelnemers welkom
  • Ik vraag naar de wensen van de deelnemers
  • Ik motiveer de deelnemers
  • Ik zeg deelnemers gedag

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 34: Ik corrigeer ongewenst gedrag.

Criteria:

  • Je constateert ongewenst gedrag
  • Je corrigeert op een fatsoenlijke manier
  • Je corrigeert volgens de richtlijnen van de organisatie

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 35: Ik werk volgens de richtlijnen van de organisatie.

Criteria:

  • Je benoemt de richtlijnen van de organisatie
  • Je werkt volgend de richtlijnen van de organisatie

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 36: Ik werk volgens de richtlijnen van de accommodatie.

Criteria: 

  • Ik benoem de richtlijnen van de accommodatie
  • Ik werk volgend de richtlijnen van de accommodatie

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


Doel 37:  Ik werk volgens de richtlijnen voor veiligheid.

Criteria:

  • Je zorgt dat materialen veilig worden gebruikt
  • Je zorgt dat gedrag van deelnemers geen onnodig risico oplevert
  • Je zorgt dat activiteiten passen bij het niveau van de deelnemers

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.

Doel 38: Ik beschrijf een activiteit.

Criteria:

  • Je beschrijft de bedoeling van de activiteit
  • Je beschrijft de spelregels van de activiteit.
  • Je beschrijft het spelveld van de activiteit.
  • Je beschrijft de materialen waarmee wordt gespeeld

Bronnen:

  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • theorie / docent

Check: De activiteit wordt zelfstandig uitgevoerd, de docent / leer-werkbegeleider geeft maximaal 2 aanwijzingen.


cihlen@mborijnland.nl
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin