Opdrachten communicatie 1

Doelen 1, 2 en 3:
- ik leg uit wat verbale en non-verbale communicatie is.
- ik benoem de verschillen tussen verbaal en non-verbaal aan de hand van voorbeelden.
- ik zet verbale en non-verbale communicatie doeltreffend in.
Criteria:
- ik leg uit wat verbale communicatie is en wat non-verbale communicatie is.
- ik benoem door middel van voorbeelden te geven wat het verschil is tussen verbaal en non-verbaal.
- ik zet tijdens een praktijk opdracht verbale en non-verbale communicatie in om een doel te behalen.
Bronnen:
- SPL -> opdrachtenbank BO2 -> zoekbalk: workshop kennismaken met communicatie
- https://www.stichtingpraktijkleren.nl/omix-21/arrangementen/gob/gob-arr/toon/arrangement/48/
- SPL -> opdrachtenbank BO2 -> zoekbalk: workshop klantvriendelijk en servicegericht
- Oefeningen Communicatie P1: -Wat mankeer ik? -Machtsverhoudingen en oogcontact.
Check: Ik werk een voorbeeld uit laat dit zien.
Doel 4: ik observeer en interpreteer volgens de geldende regels in de theorie.
Criteria:
- ik benoem de regels van observeren interpreteren.
- ik pas deze regels toe door de WACKER methode te gebruiken.
- Internet
- docent
- theorie op school
Check: ik maak aantekeningen volgens de WACKER methode en laat deze zien
Doel 5: Ik hanteer beleefdheidsnormen en -regels
Criteria: ik pas beleefdheidsnormen en regels toe volgens de geleerde theorie toe in een praktijksituatie.
Bronnen:
- SPL -> Service bij leef je uit - > Goede ontvangst ->dag 2 bezoekers ->2 bezoekers begroeten3.
- leer-werkplek
- leer-werk begeleider
- theorie op school
Check: Ik heb een feedback gesprek met mijn leer-werk begeleider en schrijf daar een reflectieverslag over