Opdrachten administratie

Doel 1: Ik verwerk de post.  

Criteria:

  • Ik laat zien voor welke medewerkers de verschillende brieven zijn bestemd. 
  • Ik adresseer een pakket op de juiste manier.  
  • Ik adresseer een brief op de juiste manier. 
  • Ik benoem de juiste verzendwijze. 
Bronnen:
  • leer-werk plek
  • Maak de volgende opdrachten SPL

    1. opdrachten uit reader post verwerken 

    1. opdrachten enveloppen schrijven uit opdrachtenbank brede opleidingen 

    1. opdrachten post en telefonie 

Check: Ik leg uit hoe Ik de post verwerk en demonstreer dat ik de post kan verwerken.


Doel 2: Ik informeer de medewerkers over bezoekers. 

Criteria: 

  • Ik maak bezoeknotities.
  • Ik vul registratieformulieren in voor bezoekers.
Bronnen:
  • leer-werk plek
  • -opdrachtenbank brede opleidingen (SPL) opdrachten maken over bezoekers inschrijven en registreren uit opdrachtenbank brede opleidingen

Check: Ik leg uit hoe medewerkers geïnformeerd worden over bezoekers en Ik demonstreer dat ik de medewerkers kan informeren over bezoekers.

Doel 3: Ik handel een telefoongesprek administratief af. 

Criteria:

  • Ik maak telefoonnotities van ontvangen Nederlandse telefoongesprekken en berichten op de voicemail/ op het antwoordapparaat.
  • Ik maak een telefoonscript.
  • Ik spel namen met Nederlands telefoonalfabet.
Bronnen:

-opdrachtenbank brede opleidingen (SPL) .opdrachten maken over klantvriendelijk telefoneren uit opdrachtenbank brede opleidingen

Check: Ik leg uit hoe ik moet telefoneren en ik demonstreer dat ik kan telefoneren.

(Demonstratie: de gemaakte opdrachten.)


Doel 4: Ik handel een telefoongesprek in het Engels administratief af. 

Criteria: 

  • Ik maak telefoonnotities van ontvangen telefoongesprekken in de Engelse taal en berichten op de voicemail/het antwoordapparaat in de Engelse taal.
  • Ik maak een telefoonscript in het Engels.
  • Ik spel namen met Internationale telefoonalfabet.
Bronnen: Engels op school

Check: tijdens de les Ik leg uit hoe ik moet telefoneren in het Engels en ik demonstreer dat ik kan telefoneren in het Engels.

Doel 5: Ik plan (afspraken) in privéomgeving. 

Criteria:

  • Ik benoem wat de term plannen inhoud.
  • Ik maak een afspraak in Outlook.
  • Ik weet hoeveel tijd ik besteed aan vaste en incidentele activiteiten.
  • Ik plan
  • Ik check
  • Ik stel bij
Bronnen: 
  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider
  • -Omix21, Plannen (stichting praktijkleren) 

     Maak de volgende opdrachten: 

    1. opdrachten van plannen privé, Omix21 Plannen 

Check Ik leg uit (benoemt) hoe ik plan in mijn privéomgeving en ik demonstreer dat ik kan plannen in privéomgeving.

(Demonstratie: de gemaakte opdrachten.)


Doel 6: Ik sorteer documenten. 

Criteria:

  • Ik sorteer alfabetisch.
  • Ik sorteer numeriek.
  • Ik sorteer alfanumeriek.
  • Ik sorteer chronologisch.
Bronnen: 
  • opdrachtenbank brede opleidingen (SPL)

Maak de volgende opdrachten: 

  1. -voornamen alfabetiseren uit opdrachtenbank breed opleiden 

  1. -opdrachten over alfabetisch rangschikken en coderen en sorteren 

Check: Ik leg uit wat sorteren betekent en ik demonstreer dat ik kan sorteren.


Doel 7: Ik stel een e-mail op. 

Criteria:

  • Ik weet of benoem/leg uit wanneer een e-mail het juiste communicatiemiddel is.
  • Ik weet of benoem/leg uit hoe een e-mail opgebouwd is.
  • Ik verwoord de juiste informatie/boodschap in de e-mail.
  • Ik verzend de e-mail.
Bronnen:
  • -opdrachtenbank brede opleidingen (SPL) 

    Maak de volgende opdrachten: 

    1. opdrachten over e-mail schrijven en aanhef en afsluiting uit opdrachtenbank brede opleidingen 

Check: stuur een email naar je SLB-er of leer-werk begeleider


Doel 8: Ik rapporteer schriftelijk. 

Criteria:

  • Ik schrijf een memo.
  • Ik stel diverse soorten brieven op: 

 -klachtenbrief

-bevestigingsbrief

-uitnodigingsbrief

-brief verzoek om informatie, afzegging, betalingsverzoek en betalingsherinnering.

Bronnen: 
  • leer-werkplek
  • leer-werk begeleider
  • internet

Check: 

  • Ik leg uit hoe ik diverse soorten brieven opstel en ik demonstreer dat ik diverse soorten brieven kan opstellen.
  • Ik stuurt de verschillende brieven naar mijn slb-er of leer-werkbegeleider


Doel 9: Ik vul formulieren in. 

Criteria:

  • Ik vul een incidentformulier in.
  • Ik vul een aanmeldformulier in.
  • Ik vul een verzendformulier voor pakketten in.
Bronnen:
  • leer-werkplek
  • leer-werk begeleider

Check: Ik leg uit hoe je formulieren invult en je demonstreert dit. (show-it/Do-it)


Doel 10: Ik beheer de voorraad volgens procedure. 

Criteria:

  • Ik verwerk de gereserveerde en geleverde artikelen in de voorraadadministratie.
  • Ik vergelijk de pakbonnen met orderbevestigingen.
  • Ik tel de aanwezige voorraad artikelen.
Bronnen: 
  • leer-werkplek
  • leer-werk begeleider
  • SPL: -opdrachten over voorraad uit opdrachtenbank brede opleidingen 

Check: Ik leg uit hoe ik de voorraad volgens de procedure beheer en ik demonstreer dat ik de voorraad volgens de procedure beheer. (show-it/Do-it)


Doel 11: Ik plan in een zakelijke omgeving 

Criteria:

  • Ik voer afspraken in, in een zakelijke agenda.
  • Ik verwerk afspraken van personen in agenda-applicatie en houd daarbij rekening met voorbereidings- en reistijd.
  • Ik vul een gevulde agenda aan met onverwachte afspraken.
  • Ik check afspraken.
  • Ik plan een gezamenlijke afspraak van collega's, legt vast in de agenda's van de collega's en informeert de collega's hierover.
Bronnen: leer-werk plek

Check: Je legt uit hoe je plant in zakelijke omgeving en je demonstreert dat jij kan plannen in zakelijke omgeving. (show-it/Do-it)

Doel 12: Ik verwerk een incidentmelding. 

Criteria:

  • Je vult een incidentformulier in naar aanleiding van een voicemailbericht. 
  • Je vult een incidentformulier in naar aanleiding van een geschreven tekst/e-mail.
Bronnen: 
  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider

Check: Je legt uit hoe je een incidentmelding verwerkt en je demonstreert dat jij een incidentmelding kan verwerken.  (show-it/Do-it)


Doel 13: Ik reserveer een zaal in een zaalreserveringssysteem. 

Criteria:

  • Ik voer zaalreserveringen in het zaalreserveringssysteem. 
  • Ik  zoek gegevens op in het zaalreserveringssysteem.  
Bronnen: 
  • leer-werk plek
  • leer-werk begeleider

Check: Ik leg uit hoe ik een zaal in een zaalreserveringssysteem reserveer en ik demonstreer dat ik een zaal kan reserveren. (show-it/Do-it)


Doel 14: Ik voer en wijzig gegevens in een digitaal systeem. 

Criteria:

  • Ik voer gegevens in van leden of leveranciers.
  • Ik wijzig gegevens van leden of leveranciers.
Bronnen:
  • Leer-werk plek
  • leer-werk begeleider 

Check: Show-it


Doel 15: Ik controleer een rooster.

Criteria:

  • Ik controleer een rooster dat gemaakt is.
  • Ik pas de fouten aan.
Bronnen:
  • Leer-werk begeleider
  • leer-werk plek

Check: ik leg uit hoe ik een rooster controleer en laat zien hoe ik dat doe.


cihlen@mborijnland.nl
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin