Opdrachten administratie

Doel 1: Ik verwerk de post.
Criteria:
- Ik laat zien voor welke medewerkers de verschillende brieven zijn bestemd.
- Ik adresseer een pakket op de juiste manier.
- Ik adresseer een brief op de juiste manier.
- Ik benoem de juiste verzendwijze.
- leer-werk plek
Maak de volgende opdrachten SPL
opdrachten uit reader post verwerken
opdrachten enveloppen schrijven uit opdrachtenbank brede opleidingen
opdrachten post en telefonie
Check: Ik leg uit hoe Ik de post verwerk en demonstreer dat ik de post kan verwerken.
Doel 2: Ik informeer de medewerkers over bezoekers.
Criteria:
- Ik maak bezoeknotities.
- Ik vul registratieformulieren in voor bezoekers.
- leer-werk plek
-opdrachtenbank brede opleidingen (SPL) opdrachten maken over bezoekers inschrijven en registreren uit opdrachtenbank brede opleidingen
Check: Ik leg uit hoe medewerkers geïnformeerd worden over bezoekers en Ik demonstreer dat ik de medewerkers kan informeren over bezoekers.
Doel 3: Ik handel een telefoongesprek administratief af.
Criteria:
- Ik maak telefoonnotities van ontvangen Nederlandse telefoongesprekken en berichten op de voicemail/ op het antwoordapparaat.
- Ik maak een telefoonscript.
- Ik spel namen met Nederlands telefoonalfabet.
-opdrachtenbank brede opleidingen (SPL) .opdrachten maken over klantvriendelijk telefoneren uit opdrachtenbank brede opleidingen
Check: Ik leg uit hoe ik moet telefoneren en ik demonstreer dat ik kan telefoneren.
(Demonstratie: de gemaakte opdrachten.)
Doel 4: Ik handel een telefoongesprek in het Engels administratief af.
Criteria:
- Ik maak telefoonnotities van ontvangen telefoongesprekken in de Engelse taal en berichten op de voicemail/het antwoordapparaat in de Engelse taal.
- Ik maak een telefoonscript in het Engels.
- Ik spel namen met Internationale telefoonalfabet.
Check: tijdens de les Ik leg uit hoe ik moet telefoneren in het Engels en ik demonstreer dat ik kan telefoneren in het Engels.
Doel 5: Ik plan (afspraken) in privéomgeving.
Criteria:
- Ik benoem wat de term plannen inhoud.
- Ik maak een afspraak in Outlook.
- Ik weet hoeveel tijd ik besteed aan vaste en incidentele activiteiten.
- Ik plan
- Ik check
- Ik stel bij
- leer-werk plek
- leer-werk begeleider
-Omix21, Plannen (stichting praktijkleren)
Maak de volgende opdrachten:
opdrachten van plannen privé, Omix21 Plannen
Check Ik leg uit (benoemt) hoe ik plan in mijn privéomgeving en ik demonstreer dat ik kan plannen in privéomgeving.
(Demonstratie: de gemaakte opdrachten.)
Doel 6: Ik sorteer documenten.
Criteria:
- Ik sorteer alfabetisch.
- Ik sorteer numeriek.
- Ik sorteer alfanumeriek.
- Ik sorteer chronologisch.
opdrachtenbank brede opleidingen (SPL)
Maak de volgende opdrachten:
-voornamen alfabetiseren uit opdrachtenbank breed opleiden
-opdrachten over alfabetisch rangschikken en coderen en sorteren
Check: Ik leg uit wat sorteren betekent en ik demonstreer dat ik kan sorteren.
Doel 7: Ik stel een e-mail op.
Criteria:
- Ik weet of benoem/leg uit wanneer een e-mail het juiste communicatiemiddel is.
- Ik weet of benoem/leg uit hoe een e-mail opgebouwd is.
- Ik verwoord de juiste informatie/boodschap in de e-mail.
- Ik verzend de e-mail.
-opdrachtenbank brede opleidingen (SPL)
Maak de volgende opdrachten:
opdrachten over e-mail schrijven en aanhef en afsluiting uit opdrachtenbank brede opleidingen
Check: stuur een email naar je SLB-er of leer-werk begeleider
Doel 8: Ik rapporteer schriftelijk.
Criteria:
- Ik schrijf een memo.
- Ik stel diverse soorten brieven op:
-klachtenbrief
-bevestigingsbrief
-uitnodigingsbrief
-brief verzoek om informatie, afzegging, betalingsverzoek en betalingsherinnering.
Bronnen:- leer-werkplek
- leer-werk begeleider
- internet
Check:
- Ik leg uit hoe ik diverse soorten brieven opstel en ik demonstreer dat ik diverse soorten brieven kan opstellen.
- Ik stuurt de verschillende brieven naar mijn slb-er of leer-werkbegeleider
Doel 9: Ik vul formulieren in.
Criteria:
- Ik vul een incidentformulier in.
- Ik vul een aanmeldformulier in.
- Ik vul een verzendformulier voor pakketten in.
- leer-werkplek
- leer-werk begeleider
Check: Ik leg uit hoe je formulieren invult en je demonstreert dit. (show-it/Do-it)
Doel 10: Ik beheer de voorraad volgens procedure.
Criteria:
- Ik verwerk de gereserveerde en geleverde artikelen in de voorraadadministratie.
- Ik vergelijk de pakbonnen met orderbevestigingen.
- Ik tel de aanwezige voorraad artikelen.
- leer-werkplek
- leer-werk begeleider
- SPL: -opdrachten over voorraad uit opdrachtenbank brede opleidingen
Check: Ik leg uit hoe ik de voorraad volgens de procedure beheer en ik demonstreer dat ik de voorraad volgens de procedure beheer. (show-it/Do-it)
Doel 11: Ik plan in een zakelijke omgeving
Criteria:
- Ik voer afspraken in, in een zakelijke agenda.
- Ik verwerk afspraken van personen in agenda-applicatie en houd daarbij rekening met voorbereidings- en reistijd.
- Ik vul een gevulde agenda aan met onverwachte afspraken.
- Ik check afspraken.
- Ik plan een gezamenlijke afspraak van collega's, legt vast in de agenda's van de collega's en informeert de collega's hierover.
Check: Je legt uit hoe je plant in zakelijke omgeving en je demonstreert dat jij kan plannen in zakelijke omgeving. (show-it/Do-it)
Doel 12: Ik verwerk een incidentmelding.
Criteria:
- Je vult een incidentformulier in naar aanleiding van een voicemailbericht.
- Je vult een incidentformulier in naar aanleiding van een geschreven tekst/e-mail.
- leer-werk plek
- leer-werk begeleider
Check: Je legt uit hoe je een incidentmelding verwerkt en je demonstreert dat jij een incidentmelding kan verwerken. (show-it/Do-it)
Doel 13: Ik reserveer een zaal in een zaalreserveringssysteem.
Criteria:
- Ik voer zaalreserveringen in het zaalreserveringssysteem.
- Ik zoek gegevens op in het zaalreserveringssysteem.
- leer-werk plek
- leer-werk begeleider
Check: Ik leg uit hoe ik een zaal in een zaalreserveringssysteem reserveer en ik demonstreer dat ik een zaal kan reserveren. (show-it/Do-it)
Doel 14: Ik voer en wijzig gegevens in een digitaal systeem.
Criteria:
- Ik voer gegevens in van leden of leveranciers.
- Ik wijzig gegevens van leden of leveranciers.
- Leer-werk plek
- leer-werk begeleider
Check: Show-it
Doel 15: Ik controleer een rooster.
Criteria:
- Ik controleer een rooster dat gemaakt is.
- Ik pas de fouten aan.
- Leer-werk begeleider
- leer-werk plek
Check: ik leg uit hoe ik een rooster controleer en laat zien hoe ik dat doe.